Followers


* Credit To : Anakku Wiraku
Tetiba ada yang menyuarakan kemusykilannya….
“Macam mana ibu Addinnasa boleh pack vitamin Shaklee untuk 30 hari …jika 14 hari saya tahu memang boleh sebabkan vitamin senang berubah bila dikeluarkan dari botol asalnya.”
Persoalan yang bagus dan menunjukkan sahabat alam maya ini juga seorang konsumer makanan tambahan seperti vitamin sebab itu beliau concern tentang vitamin. Ibu yakin kerana selama ini beliau terbiasa dengan vitamin yang mengandungi silika gel di dalam botol vitamin tersebut. Namun ada juga yang bertanya, apa benda silika gel tu? Macam mana bentuknya?
Silica gel is a granularvitreous, highly porous form of silica made synthetically from sodium silicate. Despite its name, silica gel is a solid. It is a naturally occurring mineral that is purified and processed into either granular or beaded form. As a desiccant, it has an average pore size of 24 angstroms and has a strong affinity for water molecules.
Silica gel is most commonly encountered in everyday life as beads packed in a vapor-permeable plastic. In this form, it is used as a desiccant to control local humidity in order to avoid spoilage or degradation of some goods. Because of poisonous dopants (see below) and their very highabsorption of moisture, silica gel packets usually bear warnings for the user not to eat the contents. If consumed, the pure silica gel is unlikely to cause acute or chronic illnessFood-grade desiccant should not include any poisons which would cause long-term harm to humans if consumed in the quantities normally included with the items of food.
Macam mana bentuk silika gel sebenarnya?
Ini antara bentuk silika gel yang boleh ditemui dalam beg tangan baru, kasut baru dan vitamin sintetik.
Uniknya Shaklee
Mengapa kami boleh membuat trial pack untuk 30 hari makan? Bukan 14 hari? Ini kerana dalam Shaklee sendiri tiada kehadiran silika gel. Maka dengan ini, ibu yakin untuk menyediakan trial pack untuk 30 hari makan.
Apa yang tidak boleh ada dalam produk yang baik?
  • pewarna- artificial colours, mengapa perlu ada pewarna? Apa yang cuba disembunyikan melalui pewarna?
  • perasa – artificial flavors, ianya menjimatkan kos penghasilan vitamin berbanding dengan perasa asli.
  • pemanis sintetik-mengapa perlu pemanis sedangkan kita tahu ianya tidak baik untuk kesihatan sedangkan kita mengamalkan makanan kesihatan untuk mengoptimumkan kesihatan?
  • vitamin E -alpha penting untuk kita belajar mengapa ada sesetengah vitamin E yang kita amalkan tidak beri kesan yang betul pada kulit dan tubuh kita. Ini kerana “I” atau “dl” adalah vitamin sintetik manakala “d” adalah asli. Asalan pengeluar menggunakan sintetik kerana ianya lebih murah dan menjimatkan kos.
  • silika gel-Sebenarnya silika gel adalah antara bahan yang tidak sepatutnya ada dalam makanan tambahan vitamin khususnya. Ini kerana apabila adanya kehadiran silika gel, vitamin itu adalah dalam golongan sintetik dan tidak asli.
Jika anda berkemampuan untuk menggunakan sesuatu yang lebih baik, why not get a better one? Shaklee adalah asli, tanpa pewarna tambahan, pengawet, perasa dan tanpa silika gel. Pilihan di tangan kita…
*Jika anda ingin mencuba Shaklee anda boleh dapatkan di sini dan pasti ianya Selamat dan Bebas dari bahaya... SMS/Whatsapp: 0124073114

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan